Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Słupca

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Załatwienie skarg i wniosków

OiSS.16. Załatwienie skarg i wniosków

 

WYMAGANE DOKUMENTY

  • skarga lub wniosek (forma pisemna) lub ustnie do protokołu

  • ewentualne załączniki

Przedmiot skargi/wniosku.

Przedmiotem skargi może być w szczególności:
• zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników,
• naruszenie praworządności lub interesów skarżących,
• przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności:
• sprawy ulepszenia organizacji,
• wzmocnienia praworządności,
• usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
• ochrony własności,
• lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

•    Skargi i wnioski mogą być wnoszone do Wójta Gminy/ Rady Gminy:
1)    pisemnie na adres: Urząd Gminy w Słupcy/ Rada Gminy Słupca, 
ul. Sienkiewicza 16, 62-400 Słupca, 
2)    faxem: nr 63 274 36 76 wew.44
3)    elektronicznie na adres: sekretariat@gmina.slupca.pl lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP. 
•    Skargi i wnioski mogą być również wniesione ustnie do protokołu. (Wzór stanowi załącznik do niniejszej informacji). Wówczas przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie. 

W sprawach skarg i wniosków przyjmują:

Wójt Gminy Słupca:
w każdy poniedziałek w godzinach 
od 13:00 do 17:00 oraz w pozostałe dni robocze od poniedziałku do piątku po wcześniejszym ustaleniu terminu

Sekretarz Gminy, 
Kierownicy Referatów i pracownicy:
codziennie, w godzinach pracy urzędu gminy tj. od 7.30 do 15.30.

Przewodniczący Rady Gminy Słupca 
w każdy poniedziałek w godzinach od 9.00-11.00 
oraz w pozostałe dni robocze po wcześniejszym ustaleniu terminu.

Osoba nadzorująca przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków:

Sekretarz Gminy Karolina Walczak 63 274 36 76 w. 22

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

• do 1 miesiąca,

• do 7 dni - gdy złożono skargę lub wniosek do niewłaściwego organu - organ obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ,

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Udzielenie wyjaśnień w sprawie, której dotyczyła skarga

OPŁATY
brak

TRYB ODWOŁAWCZY
Nie dotyczy 

PODSTAWA PRAWNA

•  Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.Dz. U. z 2017 poz. 1257 ze zm.)
•  Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania, rozpatrywania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46.)
•  Zarządzenie nr 140/2016 Wójta Gminy Słupca z dnia 30.12.2016 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Urzędzie Gminy w Słupcy 
 

DODATKOWE INFORMACJE

1. Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

2. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.

DATA AKTUALIZACJI 
02.05.2018 r.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Wzór skargi wniosku do protokołu załącznik.docx (DOCX, 14.10Kb) 2018-05-02 10:29:48 310
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Karolina Walczak

Data wytworzenia:
02 maj 2018

Osoba dodająca informacje

Tomasz Gniewkowski

Data publikacji:
02 maj 2018, godz. 10:29

Osoba aktualizująca informacje

Tomasz Gniewkowski

Data aktualizacji:
02 maj 2018, godz. 10:36