Załatwienie skarg i wniosków
OiSS.16. Załatwienie skarg i wniosków
WYMAGANE DOKUMENTY
-
skarga lub wniosek (forma pisemna) lub ustnie do protokołu
-
ewentualne załączniki
Przedmiot skargi/wniosku.
Przedmiotem skargi może być w szczególności:
• zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników,
• naruszenie praworządności lub interesów skarżących,
• przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności:
• sprawy ulepszenia organizacji,
• wzmocnienia praworządności,
• usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
• ochrony własności,
• lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
• Skargi i wnioski mogą być wnoszone do Wójta Gminy/ Rady Gminy:
1) pisemnie na adres: Urząd Gminy w Słupcy/ Rada Gminy Słupca,
ul. Sienkiewicza 16, 62-400 Słupca,
2) faxem: nr 63 274 36 76 wew.44
3) elektronicznie na adres: sekretariat@gmina.slupca.pl lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.
• Skargi i wnioski mogą być również wniesione ustnie do protokołu. (Wzór stanowi załącznik do niniejszej informacji). Wówczas przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
W sprawach skarg i wniosków przyjmują:
Wójt Gminy Słupca:
w każdy poniedziałek w godzinach
od 13:00 do 17:00 oraz w pozostałe dni robocze od poniedziałku do piątku po wcześniejszym ustaleniu terminu
Sekretarz Gminy,
Kierownicy Referatów i pracownicy:
codziennie, w godzinach pracy urzędu gminy tj. od 7.30 do 15.30.
Przewodniczący Rady Gminy Słupca
w każdy poniedziałek w godzinach od 9.00-11.00
oraz w pozostałe dni robocze po wcześniejszym ustaleniu terminu.
Osoba nadzorująca przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków:
Sekretarz Gminy Karolina Walczak 63 274 36 76 w. 22
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
• do 1 miesiąca,
• do 7 dni - gdy złożono skargę lub wniosek do niewłaściwego organu - organ obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ,
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Udzielenie wyjaśnień w sprawie, której dotyczyła skarga
OPŁATY
brak
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie dotyczy
PODSTAWA PRAWNA
• Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.Dz. U. z 2017 poz. 1257 ze zm.)
• Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania, rozpatrywania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46.)
• Zarządzenie nr 140/2016 Wójta Gminy Słupca z dnia 30.12.2016 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Urzędzie Gminy w Słupcy
DODATKOWE INFORMACJE
1. Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
2. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
DATA AKTUALIZACJI
02.05.2018 r.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Wzór skargi wniosku do protokołu załącznik.docx (DOCX, 14.10Kb) | 2018-05-02 10:29:48 | 310 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Karolina Walczak Data wytworzenia:
02 maj 2018
Osoba dodająca informacje
Tomasz Gniewkowski Data publikacji:
02 maj 2018, godz. 10:29
Osoba aktualizująca informacje
Tomasz Gniewkowski Data aktualizacji:
02 maj 2018, godz. 10:36