Zezwolenia na sprzedaż lub sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych
GOŚiR.05. Zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych
WYMAGANE DOKUMENTY:
Do wniosku o wydanie zezwolenia należy dołączyć wymagane ustawowo następujące dokumenty (oryginały dokumentów do wglądu):
- dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,
- pisemna zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym,
- decyzja właściwego państwowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu, o której mowa w art. 65 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2019r., poz.1252),
- pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej (17zł).
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Urząd Gminy Słupca, ul. Sienkiewicza 16, 62-400 Słupca
Pokój nr 16 (Referat gospodarki, ochrony środowiska i rolnictwa)
wew.: 38
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
30 dni
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Wniosek opiniowany jest przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Po rozpatrzeniu wniosku i wydaniu pozytywnej opinii zostaje wydane zezwolenie lub decyzja odmowa.
OPŁATY:
Opłata roczna za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wynosi:
a) 525,00 zł na sprzedaż napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwo,
b) 525,00 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),
c) 2.100,00 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% alkoholu.
Wysokość opłaty dla przedsiębiorcy który rozpoczyna działalność gospodarczą w tym zakresie naliczana się od dnia obowiązywania zezwolenia do końca roku kalendarzowego, w którym zezwolenie zostało wydane.
Opłata w kolejnych latach ważności uzależniona jest od wielkości sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim.
Konto: Bank Spółdzielczy Słupca nr konta: 34 8542 0001 0039 2271 2000 0020
TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się w ciągu 14 dni od daty doręczenia decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Wójta Gminy Słupca
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 2277 ze zm.).
DODATKOWE INFORMACJE:
Zezwolenie cofa się w przypadku:
- nieprzestrzegania określonych w ustawie zasad sprzedaży napojów alkoholowych, a w szczególności:
- sprzedaży i podawania napojów alkoholowych osobom nieletnim, nietrzeźwym, na kredyt lub pod zastaw;
- sprzedaży i podawania napojów alkoholowych z naruszeniem zakazów określonych w art. 14 ust. 3 i 4
- nieprzestrzegania określonych w ustawie warunków sprzedaży napojów alkoholowych;
- powtarzającego się co najmniej dwukrotnie w okresie 6 miesięcy, w miejscu sprzedaży lub najbliższej okolicy, zakłócania porządku publicznego w związku ze sprzedażą napojów alkoholowych przez dany punkt sprzedaży, gdy prowadzący ten punkt nie powiadamia organów powołanych do ochrony porządku publicznego;
- wprowadzenia do sprzedaży napojów alkoholowych pochodzących z nielegalnych źródeł;
- przedstawienia fałszywych danych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 111 ust. 4,
- popełnienia przestępstwa w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przez osobę odpowiedzialną za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie;
- orzeczenia, wobec przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną albo wobec osoby odpowiedzialnej za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie, zakazu prowadzenia działalności gospodarczej objętej zezwoleniem.
Przedsiębiorca, któremu cofnięto zezwolenie, może wystąpić z wnioskiem o ponowne wydanie zezwolenia nie wcześniej niż
po upływie 3 lat od dnia wydania decyzji o jego cofnięciu.
Zezwolenie wygasa w przypadku:
- likwidacji punktu sprzedaży;
- upływu terminu ważności zezwolenia;
- zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży;
- zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej;
- niedopełnienia w terminach obowiązku:
- złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 11 1 ust. 4 w/w ustawy, lub
- dokonania opłaty w wysokości określonej w art. 11 1 ust. 2 i 5 w/w ustawy.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 12 pkt 5 lit. a ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zezwolenie wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia obowiązku złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 111 ust. 4 w/w ustawy, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu terminu do dokonania czynności określonej w ust. 12 pkt 5 lit. a w/w ustawy nie złoży oświadczenia wraz z jednoczesnym dokonaniem opłaty dodatkowej w wysokości 30% opłaty określonej w art. 11 1 ust. 2 ustawy.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 12 pkt 5 lit. b ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zezwolenie wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia obowiązku dokonania opłaty w wysokości określonej w art. 11 1 ust. 2 i 5 w/w ustawy, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu terminu do dokonania czynności określonej w ust. 12 pkt 5 lit. b cytowanej ustawy nie wniesie raty opłaty określonej w art. 11 1ust. 2 albo 5 cytowanej ustawy, powiększonej o 30% tej opłaty.
- Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z przyczyn określonych w ust. 12 pkt 5, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2020-10-09
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Wniosek na zezwolenie na sprzedaz alkoholu.docx (DOCX, 62.70Kb) | 2020-10-09 13:29:43 | 144 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Karolina Walczak Data wytworzenia:
04 sty 2018
Osoba dodająca informacje
Tomasz Gniewkowski Data publikacji:
04 sty 2018, godz. 14:07
Osoba aktualizująca informacje
Adam Wawrzyniak Data aktualizacji:
23 paź 2020, godz. 09:28