Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy w drodze decyzji administracyjnej
OiSS. 03. Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy w drodze decyzji administracyjnej
Wymagane dokumenty
- podanie z umotywowanym wyjaśnieniem, dlaczego wnioskodawca nie może dopełnić obowiązku meldunkowego w trybie czynności materialno-technicznej (czyli bez konieczności prowadzenia postępowania administracyjnego),
- wypełniony i podpisany formularz meldunkowy,
- do wglądu - w przypadku posiadania tytułu prawnego do lokalu (nieruchomości) - tytuł prawny do lokalu (nieruchomości), w którym (w której) zameldowanie ma nastąpić, a kserokopię tego tytułu prawnego należy dołączyć do podania.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy w Słupcy ul. Sienkiewicza 16
Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych
stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych pokój nr 6
tel. 63-274-36-76 wew. 32
Opłaty
Decyzja podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 zł
17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, gdy strona działa przez pełnomocnika- od każdego stosunku pełnomocnictwa
Składający wniosek lub dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa jest zobowiązany dołączyć dowód zapłaty albo uwierzytelnioną kopię zapłaty nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty, tzn. od dnia złożenia wniosku lub dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
Termin i sposób załatwienia
Po złożeniu podania przeprowadza się postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, oględzin w lokalu, itp.
Termin załatwienia sprawy - wydania decyzji administracyjnej - wynosi do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów (w przypadku skomplikowanego postępowania termin może ulec przedłużeniu)
Podstawa prawna
ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2016 r., poz. 23 ze zm), w tym. art. 31 ust. 1 ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity : Dz.U. z 2016 r., poz. 23 ze zm)
Tryb odwoławczy
od decyzji przysługuje stronom prawo złożenia odwołania do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie składa się za pośrednictwem Wójta Gminy Słupca
Inne informacje
Przy zameldowaniu należy przedstawić dokument stwierdzający tożsamość, wypełniony formularz meldunkowy (zgłoszenie pobytu stałego lub zgłoszenie pobytu czasowego) podpisany przez osobę (osoby) posiadającą (e) tytuł prawny do lokalu, do wglądu oryginał tytułu prawnego do lokalu, którego kserokopię należy dołączyć do podania.
Data ostatniego przeglądu/aktualizacji
2016-06-22
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Karolina Walczak Data wytworzenia:
18 sty 2018
Osoba dodająca informacje
Tomasz Gniewkowski Data publikacji:
18 sty 2018, godz. 09:03
Osoba aktualizująca informacje
Tomasz Gniewkowski Data aktualizacji:
18 sty 2018, godz. 09:04