Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego ponad 3 miesiące (obywatele polscy i cudzoziemcy)
OiSS.02. Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego ponad 3 miesiące (obywatele polscy i cudzoziemcy)
Wymagane dokumenty
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.
-Dowód osobisty albo paszport. Dla cudzoziemca: paszport lub karta pobytu, a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA oraz Szwajcarii inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.
- Wypełniony formularz meldunkowy;
W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika:
-Pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania;
-Dowód osobisty pełnomocnika lub paszport;
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu.
W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące).
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać także w formie dokumentu elektronicznego na formularzu ("epuap st." lub "epuap czas.") umożliwiającym wprowadzenie danych do systemu teleinformatycznego poprzez Platformę e- Puap. Zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną wniosek powinien zostać opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym e- Puap w myśl ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym.
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców).
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy 62-400 Słupca ul. Sienkiewicza 16
Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych
stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych pokój nr 6
tel. 63-274-36-76 wew. 32
Opłaty
Czynności wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej -
Termin i sposób załatwienia
Wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. nie przewiduje wydania zaświadczenia o wymeldowaniu. Zaświadczenie o wymeldowaniu wydaje się na wniosek zainteresowanego. Zgodnie z art. 1 ust.1, pkt 1, lit. b Ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2015r., poz. 783 ze zm.) wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,-zł
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności Dz. U. z 2019 r., poz. 1397 ze zm.)
Tryb odwoławczy
BRAK
Inne informacje
Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące jest zobowiązana wymeldować się.
Data ostatniego przeglądu/aktualizacji
2020-09-11
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Karolina Walczak Data wytworzenia:
18 sty 2018
Osoba dodająca informacje
Tomasz Gniewkowski Data publikacji:
18 sty 2018, godz. 08:55
Osoba aktualizująca informacje
Adam Wawrzyniak Data aktualizacji:
11 wrz 2020, godz. 11:45