Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Słupca

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych

OiSS.10. Wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych

 

WYMAGANE DOKUMENTY
1. Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej, który powinien określać:
1) nazwę, adres i telefon organizatora, 
2) dane pełnomocnika, jeżeli został ustanowiony,
3) termin imprezy,
4) miejsce imprezy,
5) nazwę imprezy,
6) charakter imprezy,
7) liczbę dostępnych miejsc dla publiczności lub powierzchnię terenu, na którym ma się odbyć impreza masowa w przypadku otwartej przestrzeni,
8) liczbę osób, które mogą być obecne na imprezie masowej,
9) liczbę służby porządkowej i informacyjnej,
10) rodzaj wstępu na imprezę (wolny lub odpłatny),
11) zainstalowanie urządzenia rejestrującego obraz i dźwięk,
12) ewentualne uznanie imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku.

Organizator imprezy masowej w celu jej przeprowadzenia występuje z wnioskiem o wydanie zezwolenia nie później na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia dołączając do wniosku załączniki.

2. Załączniki do wniosku:
1) Graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
a) oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
b) oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
c) oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów przyłączy wody , gazu, energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
d) informację o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich i według sektorów oraz rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów,
e) oznaczenie sektorów, na których podczas meczu piłki nożnej zostaną udostępnione miejsca stojące- jeżeli organizator zamierza udostępnić uczestnikom miejsca stojące
2) terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych- w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie
3)Informacje o:
a) Liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej, a jeżeli orgaizator zamierza udostępnić na meczu piłkinoznej miejsca stojące- również liczbie miejsc stojących.
b) Przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego 
c) Liczbie organizacji , oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej
d) Osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa w tym jego dane obejmujące: imię, nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo numer i datę wydania licencji i pracownika ochrony pracownika ochrony fizycznej 
e) sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej - w przypadku  meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka
f) zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk,
g) powiadomieniu właściwego miejscowo komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzenia imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych  przez Ministra Obrony Narodowej,
h) harmonogram udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz harmonogram opuszczenia przez nich tego obiektu lub terenu, jeżeli regulamin imprezy masowej przewiduje zmienną liczbę osób w czasie jej trwania. 
4) Niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej, organizator jest również obowiązany dołączyć do wniosku:
a) oryginał lub uwierzytelnioną kopię opinii Komendanta Powiatowego Policji w Słupcy
b) oryginał lub uwierzytelnioną kopię opinii kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej (pogotowia ratunkowego),
c) oryginał lub uwierzytelnioną kopię opinii Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej 
w Słupcy,
d) oryginał lub uwierzytelnioną kopię opinii Państwowego  Powiatowego Inspektora Sanitarnego 
w Słupcy
e) instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia 
w miejscu i w czasie imprezy masowej.
5) Ponadto organizator imprezy masowej dołącza do wniosku:
a) oryginał lub uwierzytelnioną kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
b) uwierzytelnioną kserokopię dowodu osobistego - w przypadku,  gdy organizatorem jest osoba fizyczna,
c) oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania organizatora w przypadku jego reprezentowania przez pełnomocnika.
6) Wójt Gminy Słupca może zażądać od organizatora dodatkowej dokumentacji w postaci:
a) kopii aktualnych protokołów z kontroli sprawdzającej stan techniczny obiektu, w którym impreza masowa będzie się odbywać,
b) dokumentu poświadczającego spełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone osobom uczestniczącym w imprezie masowej, na którą wstęp jest odpłatny,
c) pisemnej zgody na przeprowadzenie imprezy masowej, wydanej przez kierownika jednostki organizacyjnej Lasów Państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego - w razie przeprowadzenia imprezy  na terenach będących w zarządzie tej jednostki.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Słupca, Ul. Sienkiewicza 16, 62-400 Słupca- Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych pokój nr 6
 Tel. + 48 63 274 36 76 wew. 32 od pon.- pt. w godzinach od 7.30 do 15.30.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wójt Gminy Słupca wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania w terminie 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
W przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 29 ust. 4 powołanej ustawy, organ gminy odmawia wydania zezwolenia.
Wydanie zezwolenia lub odmowa jego wydania następuje w drodze decyzji administracyjnej. Kopię decyzji organ przekazuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni od dnia jej wydania, podmiotom wydającym opinie oraz wojewodzie. 
Organ gminy wydaje decyzje o zakazie przeprowadzenia imprezy masowej, jeżeli po wydaniu zezwolenia stwierdzi, że zostały naruszone warunki bezpieczeństwa dające podstawę do jego wydania.
W przypadku zmiany terminu imprezy masowej mającej się odbyć jednorazowo lub według ustalonego terminarza, organizator na 7 dni przed terminem jej rozpoczęcia zawiadamia organ gminy oraz podmioty wydające opinie.

OPŁATY
Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej wynosi 82 zł.
Obowiązek wniesienia opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej. 
Od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwo lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii- 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej)
Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Słupcy nr 34 8542 000100392271 2000 0020
Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.

TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji Wójta Gminy Słupca przysługuje odwołanie w terminie 14 dni od jej otrzymania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem organu, który ją wydał. 
Odwołanie organizatora od decyzji, nie wstrzymuje jej wykonania.

PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 20 marca 2009r o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U z 2015r, poz. 2139 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U z 2015r., poz. 783 tekst jednolity)

DODATKOWE INFORMACJE
Imprezą masową jest impreza masowa artystyczno- rozrywkowa, masowa impreza sportowa, w tym mecz piłki nożnej, o których mowa w art. 3 pkt 2-4 ustawy z wyjątkiem imprez organizowanych w teatrach, operach, operetkach, filharmoniach, kinach, teatrach, muzeach, bibliotekach, domach kultury i galeriach sztuki lub w innych podobnych obiektach; organizowanych w szkołach i placówkach oświatowych przez zarządzających tymi szkołami i placówkami; organizowanych w ramach współzawodnictwa sportowego dzieci i młodzieży; sportowych organizowanych dla sportowców niepełnosprawnych; sportu powszechnego o charakterze rekreacji ruchowej, ogólnodostępnym i nieodpłatnym, organizowanych na terenie otwartym; zamkniętych organizowanym przez pracodawców dla ich pracowników, jeżeli rodzaj imprezy odpowiada przeznaczeniu obiektu lub terenu, gdzie ma się ona odbyć.
Jeżeli imprezy masowe są przeprowadzane przez tego samego organizatora w tych samych obiektach (terenach) umożliwiających przeprowadzenie imprezy masowej, co najmniej 2 razy w roku lub są to imprezy masowe , dla których opracowano terminarz imprez masowych organizowanych cyklicznie, organ wydaje zezwolenie na 
przeprowadzenie wskazanej przez organizatora liczby imprez masowych lub ich przeprowadzenie w okresie jednego roku. Zezwolenie dotyczące meczu piłki nożnej wydawane jest na okres wskazany w terminarzu rozgrywek meczów piłki nożnej. 
W trakcie odbywania imprezy, na podstawie imiennego upoważnienia udzielonego przez Wójta Gminy Słupca, może nastąpić kontrola zgodności przebiegu imprezy z warunkami wydanymi w zezwoleniu. 
W przypadku stwierdzenia niespełnienia przez organizatora warunków określonych w zezwoleniu organ gminy wydaje decyzję o przerwaniu imprezy masowej, nadając jej rygor natychmiastowej wykonalności o czym niezwłocznie powiadamia właściwego wojewodę. Decyzję doręcza się organizatorowi w terminie 7 dni od dnia przerwania imprezy. O przerwanie im oręży mogą wnioskować do organu gminy, podmioty wydające opinię, 
w przypadku stwierdzenia naruszenia warunków bezpieczeństwa imprezy masowej przez jej organizatora.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/AKTUALIZACJI
2016-10-05


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Wniosek - zezwolenie imprezy masowe.doc (DOC, 35.00Kb) 2018-01-11 12:07:33 287
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Karolina Walczak

Data wytworzenia:
11 sty 2018

Osoba dodająca informacje

Tomasz Gniewkowski

Data publikacji:
11 sty 2018, godz. 12:07

Osoba aktualizująca informacje

Tomasz Gniewkowski

Data aktualizacji:
11 sty 2018, godz. 12:08