Aktualizacja opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu
GOŚiR.35. Aktualizacja opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu
WYMAGANE DOKUMENTY
- wniosek o aktualizację opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntu (można pobrać osobiście w Urzędzie Gminy Słupca, ul. Sienkiewicza 16, na stanowisku ds. Gospodarki Gruntami (pokój nr 23) lub pobrać TUTAJ
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis). wniosek można pobrać w Biurze Obsługi Klienta (sekretariat - pok. nr 3 urzędu, w biurze nr 22.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Urząd Gminy Słupca, Referat Gospodarki, Ochrony Środowiska i Rolnictwa, ul. Sienkiewicza 16, 62-400 Słupca, pok. nr 22, tel. 63 274-36-76 w.33, e-mail: nieruchomosci@gmina.slupca.pl
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Bez zbędnej zwłoki. Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym i terminy wynikające z Kodeksu postępowania administracyjnego nie mają zastosowania.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wypowiedzenie dotychczasowej wysokości opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości lub odmowa aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości.
OPŁATY
Wniosek wolny jest od opłat
TRYB ODWOŁAWCZY
Wniosek o ustalenie, że aktualizacja jest nieuzasadniona wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie w terminie 30 dni od dnia doręczenia wypowiedzenia opłaty.
Od orzeczenia kolegium odwołanie nie przysługuje. Od orzeczenia kolegium może być wniesiony do sądu sprzeciw w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia
PODSTAWA PRAWNA
- Art. 77 ust. 3 i 78 Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2015r. poz. 1774 z późn. zm.).
- Uchwała Nr XIV/73/15 Rady Gminy Słupca w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania i wynajmowania.
DODATKOWE INFORMACJE
Wysokość opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej może być aktualizowana, jeżeli ulegnie zmianie wartość tej nieruchomości.
Aktualizacji opłaty dokonuje się z urzędu albo na wniosek użytkownika, nie częściej niż raz na 3 lata. Wartość gruntu określa rzeczoznawca majątkowy zgodnie z art. 77 ust 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. Z 2015 r. poz. 1774 z późn. zm.)
Wniosek do Samorządowego Kolegium Odwoławczego składa się na piśmie w dwóch egzemplarzach. Złożenie wniosku do Samorządowego Kolegium Odwoławczego nie zwalnia z obowiązku uiszczenia opłaty rocznej w dotychczasowej wysokości.
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2016-06-06
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Wniosek o aktualizację opłaty rocznej.doc (DOC, 26.50Kb) | 2018-01-12 13:50:56 | 230 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Karolina Walczak Data wytworzenia:
12 sty 2018
Osoba dodająca informacje
Tomasz Gniewkowski Data publikacji:
12 sty 2018, godz. 13:50
Osoba aktualizująca informacje
Tomasz Gniewkowski Data aktualizacji:
12 sty 2018, godz. 13:51